راهنمای رفع نشت آب از توالت فرنگی

نویسنده : kowsarweb
تاریخ انتشار : 24 دی 1402
زمان مطالعه : 5 دقیقه
دیدگاه: 0

یکی از مشکلات شایع و دردسرساز برای سرویس بهداشتی هر خانه ای نشت و چکه کردن آب از توالت فرنگی است که باعث می شود خلل جدی در روند عادی توالت پدیدار گردد. این مقاله از مجله سبک نو به پیدا کردن و برطرف کردن هر گونه نشتی می پردازد. با ما همراه باشید.

بهتر است اول به این موضوع اشاره شود که باید دید توالت فرنگی شما که دچار نشتی شده است چه میزان عمر و کارکرد داشته است. دلیل روشن است هر چقدر عمر آن بیشتر باشد دردسر بیشتری را برای رفع موضوع خواهید کشید و البته پیشنهاد دوستانه و البته خیرخواهانه من خرید توالت فرنگی خوب و مناسب است.

نشتی آب از پیسوال و شلنگ

انتخاب صحیح توالت فرنگی علاوه بر کیفیت ساخت، طراحی و زیبایی شما را از هرگونه دردسرهای آتی نجات خواهد داد.

عوامل نشت آب از توالت فرنگی

  1. عدم نصب صحیح شلنگ پیسوال و شیر پیسوال
  2. عدم نصب صحیح فرنگی بر روی فاضلاب
  3. عمر بالای قطعات مصرفی
  4. خرابی واشرها و عدم آب بند شدن آنها
  5. خراب بودن مکانیزم و دکمه های فلاش
  6. تنظیم نبودن شناور در آب
  7. چفت نبودن مهره های محل تلاقی آب

در مجله سبک نو ببینید : بهترین توالت فرنگی تا 5 میلیون تومان


برای رفع چکه کردن آب از فلاش تانک توالت فرنگی از کجا شروع کنیم

بررسی و ارزیابی

قبل از هراقدامی شناسایی و دید درست از اختلال بوجود آمده باعث می شود تا هم سریعتر مشکل را رفع کنید هم اقدامات بعدیتان باعث رخدادهای غیرقابل پیش بینی نشود. اولین کار باز کردن درب فلاش توالت فرنگی است، بعد از آن باید بررسی نمایید که آب در داخل مخزن از سطح مناسبی برخوردار بوده و میزان نشت آن به چه مقدار است.

مخزن آب توالت فرنگی شما از طریق یک شیر و شلنگ پیسوال پر شده و فلوتر یا شناور قرار گرفته در مخزن میزان و سطح آبی که باید در آن قرار گیرد را تنظیم می نماید.

بررسی دقیق محل اتصال فرنگی بر زمین و خروج آب در فاضلاب

بررسی اتصالات فرنگی

اولین مرحله بررسی دقیق محل اتصال توالت فرنگی روی زمین بوده و اطمینان از اینکه آب از زیر فرنگی خارج می شود یا خیر. این موضوع می تواند به جهت تنظیم نبودن آکس فرنگی یا بوگیر باشد.

پیسوال و شیلنگ را چک کنید

شیر پیسوال و شلنگی که از دیوار به بدنه فرنگی وصل شده را بررسی نمایید. در داخل شلنگ پیسوال یک واشر وجود دارد که باعث می شود آب بندی با بهترین حالت صورت پذیرد.

فرسودگی قطعات داخلی

یکی دیگر از مشکلات شایع در بروز نشتی آب از فلاش تانک توالت فرنگی عمر بالای قطعات داخل فلاش تانک است. قطعات داخلی شامل سوپاپ، فنر، لوله پرکننده آب، فلاپر، دسته فلاش تانک است که استفاده بالا و مرور زمان باعث می شود خرابی در هر کدام از آنها پدیدار گردد.

نشت آب از قطعات توالت فرنگی

خرابی شناور

عدم تنظیم دقیق و صحیح شناور می تواند باعث نشتی از مخزن توالت فرنگی گردد. شناور وظیفه سنجش آب را در میزان معین برعهده دارد.

خرابی مکانیزم و آسانسور

مکانیزم فلاش تانک نیز یکی دیگر از موارد شایع در خرابی و نشت آب از توالت فرنگی بوده که البته رفع آن فقط با تعویض کردنش رخ خواهد داد.

بررسی آسانسور و مکانیزم

فلاپر و زنجیر بالابر

یکی دیگر از موارد خرابی فلاپر و همچنین مشکل در عملکرد زنجیر بالابر است. زنجیر بالابر به دلیل استیل نبودن در برخی از توالت فرنگی ها به مرور زمان و در جریان آب باعث پوسیدگی و قطع شدن می شود.

راه های پیشگیری از بروز نشتی فلاش تانک

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. این موضوع برای فلاش تانک توالت فرنگی نیز صادق است. مواردی که باعث می شود شما به نقطه تعمیر و بازیابی نرسید به شرح زیر است.

  1. انتخاب فرنگی مناسب و با کیفیت فارغ از هزینه
  2. استفاده صحیح از فلاش تانک و دکمه ها
  3. نصب اولیه صحیح توسط یک نصاب ماهر
  4. بازدید دوره ای و در صورت بروز مشکل رفع آن